Friesland Campina

  •   expertises:
  • > merkontwikkeling
  • > productontwikkeling
  • > packaging design

A Dutch masterpiece

Nederlandse meesterwerken worden over de hele wereld zeer gewaardeerd. Dat geldt voor kunst en dat geldt voor kaas, want het betere kaasmaken hebben we in Nederland nu eenmaal tot kunst verheven. Internationale sales- en marketingmanager Leo den Hamer van K.H. de Jong (inmiddels Friesland Campina) zag mogelijkheden voor een concept waarin dit samenkwam en vroeg verpakkingsontwerper Peter Fransz om dit vorm te geven.

Het assortiment werd zorgvuldig samengesteld, waarbij vier topkazen werden voorzien van een prachtige verpakking met daarop de grootmeesters Rembrandt, Vincent, Mondrian en Da Vinci.

Uiteraard werd ook rekening gehouden met het feit dat de merken geregistreerd moesten worden, en met een relatief bescheiden budget.

Het concept werd in eerste instantie ontwikkeld voor de USA, maar wordt binnen Friesland Campina inmiddels vaak genoemd als een van de beste concepten van de kaasafdeling en wordt wereldwijd verkocht.

In de USA is het al sinds de vorige eeuw een leidend concept, waarbij de Rembrandt-kaas al meerdere malen is uitgeroepen tot beste kaas van de wereld.

Later heeft Friesland Campina het concept iets aangepast en er een eigen website aan gegeven: www.adutchmasterpiece.com.

Contact

« Terug naar het overzicht