Leo Den Hamer

  •   expertises:
  • > (inter)nationale sales & marketing

“Sales en marketing benaderen als één. Daarin schuilt de kracht van een sterk merk."

Ik ben inmiddels dertig jaar actief in de internationale sales en marketing van levensmiddelen. Ik prijs me gelukkig dat ik voor mijn werk bijna de hele wereld over heb mogen reizen en zodoende veel heb geleerd.

Voor K.H. de Jong (een kaasexportbedrijf) ontwikkelde ik de Masterpiece-range (Rembrandt, Vincent, Mondriaan en Da Vinci), die het bedrijf zeer succesvol op de markt heeft gebracht in onder andere de USA. Na de overname door Friesland Foods heb ik veel ervaring opgedaan met grote retailers als Tesco, Sainsbury en Wal*Mart. In die tijd heb ik de 'New Balls Please'-serie ontwikkeld. Beide concepten worden nog steeds succesvol door Friesland Campina verkocht. De kracht van beide concepten zit 'm in het feit dat sales en marketing geïntegreerd zijn opgepakt. Niet vanachter een bureau, maar met beide benen stevig in de markt. 

Inmiddels pas ik dit principe alweer zes jaar toe in mijn eigen bedrijf Mont Blanc Foods B.V., gespecialiseerd in de import, distributie, sales en marketing van met name biologische producten.

De naam Mont Blanc is geen toevalige keus. De Mont Blanc ligt tussen Italië en Frankrijk, twee landen die bekend staan om hun hoogwaardige levensmiddelenis, en is letterlijk de top van Europa. Met mijn bedrijf proberen we de top van Europa als het gaat om lekker eten en drinken op de markt te brengen. Het leveren van topservice hoort daarbij. 

Linkedin: https://www.linkedin.com/in/leo-den-hamer-4b77261/
Website: https://www.montblancfoods.com/

Contact

« Terug naar het overzicht