Peter Fransz

  •   expertises:
  • > creative director
  • > merkstrategie & merkontwikkeling
  • > corporate & packaging design

"Zorgt een beeld voor herkenning en verrassing, dan wordt het een succes."

Ruim 36 jaar alweer koester ik de relatie tussen design en merk. Ik ben van mening dat corporate design en packaging design in een split second de juiste signalen af moeten geven. Klopt het beeld met de corporate identity, dan is het geloofwaardig. Zorgt het beeld voor herkenning en verrassing, dan wordt het een succes.

Met die gedachte heb ik al vele merken vormgegeven. Zo begon ik ooit als designer/art director bij het gerenommeerde reclamebureau Ogilvy. Op mijn eigen wijze werk ik iedere dag aan mooie merken. Voor opdrachtgevers die heldere communicatie op prijs stellen en die de kracht van design op waarde weten te schatten, hou ik me bezig met merkontwikkeling, merkpositionering, corporate design, packaging design en retailcommunicatie, hoofdzakelijk in de foodbranche.

Naast mijn werk als ontwerper, packaging designer en niet te vergeten ondernemer, ben ik een absolute duizendpoot. Ik ben zeer actief in de circulaire (duurzame) economie, onder meer als aandeelhouder in Bio Development Harlingen (BDH), Dairy Campus en Energy Campus Leeuwarden. Verder heb ik onder eigen label het functionele lifestyle drankje Levelsz en het hééétste worstje van Nederland Faya op de markt gebracht. En … Er borrelen nog talloze andere ideeën!

Ik help graag bij het bedenken, ontwerpen en uitwerken van communicatiedragers en verpakkingen, en neem je met mijn niet te stoppen enthousiasme graag mee in allerlei creatieve processen.

Linkedin: https://www.linkedin.com/in/peterfransz/
Website: https://brandsz.nl/

 

Contact

« Terug naar het overzicht